Mijn cadeau blog!

Alles over de leukste cadeaus!

Zo zet je promotieartikelen in!

2 min read
koffie mok

Promotieartikelen worden al sinds jaar en dag door marketeers gebruikt om te werken aan de branding van een bedrijf of merk. Maar veel bedrijven slaan de plank net mis. In dit artikel leg ik uit hoe je promotieartikelen op de juiste manier inzet.

Kwaliteit over kwantiteit

Vaak zien we dat op dit vlak veel fouten worden gemaakt. We zien dat veel bedrijven ervoor kiezen om producten van slechte kwaliteit in grote hoeveelheden in te kopen. Maar je moet je goed beseffen dat de kwaliteit van het product jouw bedrijf representeert.

Op het moment dat het product van hele slechte kwaliteit is, dan kan dat slechte associaties met jouw bedrijf opwekken. We zien het bijvoorbeeld al mis gaan bij een simpele artikelen zoals een bedrukte mok. Het is niet de bedoeling dat de bedrukking er na een keer wassen al afslijt, zelfs voor de simpele dingen als mokken bedrukken moet de kwaliteit gewoon goed zijn.

De waarde van het product

De waarde van het cadeautje dat je wilt weggeven hoef je niet uit te drukken in geld. Het belangrijkste is dat je iets geeft waar iemand echt iets aan heeft.

Wees hierin dan ook creatief. Op het moment dat jij iets aan iemand geeft waar diegene ook echt iets aan heeft, laat dit zien dat het doordacht is en dat is natuurlijk wat je als bedrijf wilt uitstralen.

Naast de uitstraling heeft een heel praktisch cadeau ook nog bijkomend voordeel. Dit voordeel leg ik uit aan de hand van een voorbeeld: geef jij iemand een koffiemok cadeau, dan drinkt diegene misschien wel dagelijks koffie uit die mok. Het gevolg hiervan is dat iemand dagelijks met jouw logo of naam wordt geconfronteerd, dit zal helpen om bij die gene “top of mind” te blijven.

Inspiratie opdoen voor promotieartikelen? Neem dan even een bij Bedrukken.

Dit heb je misschien gemist